Afficher ce site en français | View this website in English

Aangepaste regeling terugbetaling tickets voor evenementen getroffen door de coronacrisis

maandag 23 maart 2020 - 08:56

De gevolgen van de coronacrisis zijn ook voor de evenementensector een zware beproeving. Nathalie Muylle, minister van Werk, Economie en Consumenten, heeft daarom een aantal maatregelen genomen die de sector moeten helpen deze periode te overbruggen.

“Organisatoren kunnen evenementen naar een nieuwe datum verplaatsen en moeten klanten pas terugbetalen als hij op de nieuwe datum niet kan”, liet Nathalie Muylle, minister van Werk, Economie en Consumenten op twitter weten. “Deze maatregel moet ervoor zorgen dat organisatoren deze periode doorkomen en dat de consument ook in de toekomst kan blijven genieten van een rijk aanbod.”

Wat betekent dit voor jouw tickets?

  • Bij een verplaatsing van een concert naar een latere datum als gevolg van de coronacrisis zal je de bevestiging ontvangen dat jouw tickets geldig blijven zonder bijkomende kosten voor dezelfde prijs, artiest (of evenement) en op dezelfde of een nabijgelegen locatie.
  • Ben je om persoonlijke redenen verhinderd het evenement op de nieuwe datum bij te wonen, dan kan je om een terugbetaling verzoeken. Je vult in dat geval het terugbetalingsformulier in en zorgt daarbij voor een bewijsstuk. Je hoeft voorlopig echter geen actie te ondernemen. Je wordt namelijk persoonlijk op de hoogte gebracht via e-mail door Tele Ticket Service.
  • Werd het evenement waarvoor jij tickets kocht geannuleerd? Dan kan je een terugbetaling krijgen. Je wordt hierover via e-mail geïnformeerd door Tele Ticket Service. Heb je de financiële ruimte? Maak dan mee het verschil voor deze organisator en zijn toekomstige evenementen door geen terugbetaling te vragen.